نحوه صحیح استفاده از آکواجت

اردیبهشت 9, 1394

آکوا جت محصولی با روش نصب و استفاده آسان است. این دستگاه بسیار کاربر محور[1] بوده و استفاده از آن توسط عموم جامعه سبب ارتقا سطح بهداشت دهان و دندان و جلوگیری از بیماری های لثه و دیگر بیماری های دهان می گردد.

استفاده صحیح از آکوا جت نیز کار آسانی است. برای تشریح استفاده صحیح کاربران آکواجت را به دو گروه ذیل تقسیم بندی می کنیم:

  • افرادی که پروتز دندانی و ایمپلنت ندارند
  • افرادی که دارای ایمپلنت یا پروتز دندانی هستند.

در گروه اول محل اتصال دندان به لثه کاملا طبیعی است. این افراد ممکن است از ارتودنسی استفاده کنند یا کلا دندان های سالم و بی نقصی داشته باشد. در محل این اتصال یک فضای جیب شکل[2] وجود دارد. جت آب خروجی از آکوا جت را زاویه (حدود 45 درجه) نسبت به دندان و محل اتصال دندان به لثه نگاه دارید. به این ترتیب جت پس از برخورد به لثه علاوه بر ماساژ دادن لثه و خارج کردن پلاک ها و آلودگی ها از فضای جیب شکل، سطح دندان را نیز پاکیزه می کند. همچنین می توانید جت آب را بروی دندان بگیرید تا اگر در تاج آنها آلودگی وجود دارد خارج گردد. روش یاد شده حداکثر پاکیزگی مطلوب را حاصل می نماید[3].

در گروه دوم در محلی که ایمپلنت وجود دارد، دندان طبیعی وجود نخواهد داشت. به همین دلیل نحوه اتصال لثه به دندان پروتزی، طبیعی نیست. در چنین مواردی باریکه آب را به ترتیبی نگاه دارید تا آلودگی ها از فضای تحتانی پروتز و اطراف پایه ایمپلنت خارج گردد[4]. برای جاهایی از دهان که پروتز و ایمپانت وجود ندارد همانند گروه اول عمل نمایید.

شستشو را بین 1 تا 2 دقیقه ادامه دهید.

لطفا برای اطلاعات بیشتر به راهنمای محصول داخل جعبه و اطلاعات روی جعبه آکواجت مراجعه نمایید.

Untitled-1

[1] -User Friendly

[2]– Pocket

[3]توجه کنید در حین استفاده از آکوا جت، باریکه آب را به نحوی که باعث جدایش مداوم لثه از دندان می شود نگیرید.

[4] – با دندان پزشک خود برای کسب راهنمایی بیشتر مشورت نمایدد

Contact Form Powered By : XYZScripts.com