نحوه صحیح مسواک زدن

فروردین 25, 1394

مسواک زدن صحیح از ارکان اصلی بهداشت دهان و دندان می باشد ولی چیزی که کمتر بدان توجه می شود نحوه صحیح مسواک زدن است. مسواک توانایی پاک کردن حداکثر 60 درصد آلودگی ها را داشته و هدف از استفاده از آن پاک کردن مواد غذایی همراه با مواد رسوبی مختلف ومیکروارگانیسم ها است.
قبل از شروع مسواک زدن باید از تمیز و سالم بودن مسواک خود مطمئن بود. اول از سطح جونده دندانها شروع می کنیم. با حرکت رفت و برگشتی بر روی سطح جونده خمیر دندان به خوبی کف می کند و شیار های موجود بر روی دندان تمیز می شود. از یک سمت فک پایین شروع کرده و به سمت دیگر رفته و سپس همین طور برای فک بالا اقدام می کنیم. بعد به سراغ سطوح داخلی دندان می رویم که مهمترین قسمت آموزش مسواک زدن درک نحوه تمیز کردن این ناحیه می باشد.
مسواک را با زاویه 45 درجه نسبت به محور طولی دندان بر روی شیار لثه و دندان قرار داده و با مقداری فشار به سمت شیار مزبور، پرز های مسواک را کاملا بین لثه و دندان فرو ببرید. بعد با یک حرکت لرزشی ممتد و با دامنه کم، مسواک را به سمت بالا حرکت داده و این حرکت لرزشی محدود باید سه تا چهار دفعه تکرارشود تا کلیه سطوح توسط مسواک تمیز گردد. طول مدت مسواک زدن صحیح بین 5 الی 7 دقیقه می باشد. تصویرهای تکمیلی به نمایش نحوه مسواک زدن دیگر سطوح دندان ها می پردازد.

نکات تکمیلی:

سطوح و مکان هایی که تمیزکردن آنها سخت تر است عبارتند از

  • ناحیه دندان عقل
  • سطوح داخلی دندان ها
  • دندان های نیش که در زاویه قوس فکی قرار دارند
  • سطح رویی زبان که حتما باید مسواک کشیده شود و لا به لای پرزهای زبان نیز تمیز گردد.

همچنین اگر چنانچه مسواک زدن صحیح انجام نپذیرد باعث ایجاد جدایش بین لثه و دندان شده و به مرور لثه تحلیل می رود و عقب نشینی می کند

با توجه به کاستی های فوق شرکت نوین پژوهشگران بهداشت آینده راهکار خود با نام آکوا جت را برای پاکسازی موثر آلودگی های فضای داخلی دهان پیشنهاد می کند.

step_1

 

step_3

 

step_4توجه کنید در حین استفاده از مسواک، موهای مسواک را در جهتی که باعث جدایش مداوم لثه از دندان می شود حرکت ندهید

Contact Form Powered By : XYZScripts.com